Положення про Центр

ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ОСВІТНІЙ ДИЗАЙН_ЦЕНТР

Актуальність створення Освітнього дизайн-центру. Соціально-економічний розвиток суспільства, інтеграція у світове і європейське співтовариство сприяють розвитку перспективних моделей та технологій підготовки майбутніх фахівців здатних творчо застосовувати сучасні досягнення науки й техніки, дизайну, впроваджувати інноваційні технології, продуктивно організувати взаємодію і взаємовідношення в соціокультурній системі з урахуванням національної самобутності українського народу, бути професійно компетентними, гнучко реагувати на вимоги ринкової економіки.

Досконале володіння основами дизайну на сьогодні є пріоритетним для сучасного конкурентоспроможного фахівця освітньої галузі, оскільки оперування категоріальним апаратом педагогічної інноватики, а також умінням застосовувати інноваційні технології навчання основ дизайну, сприятиме активізації професійної підготовки студентів, адаптації до стрімких темпів розвитку суспільства, створюватиме сприятливі умови для опанування дизайнерськими компетентностями, трансформуватиме творчо-пізнавальну діяльність. Це обумовлює необхідність створення Освітнього дизайн-центру.

Статус Освітнього дизайн-центру. Освітній дизайн-центр діє як добровільне об’єднання викладачів факультету технологій та дизайну Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.

Освітній дизайн-центр не має статусу юридичної особи, не вирішує фінансових питань.

Засновниками Освітнього дизайн-центру є кафедра професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності (основ виробництва та дизайну), кафедра теорії і методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Рішення про заснування Освітнього дизайн-центру ініційоване колективами кафедр і схвалене вченою радою Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (витяги з протоколів додаються).

Освітній дизайн-центр є відкритим об’єднанням, до якого можуть долучитися викладачі інших кафедр Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.

Партнери Освітнього дизайн-центру. Партнерами Освітнього дизайн-центру є Директорат професійної освіти Міністерства освіти і науки України, відділ вищої, професійно-технічної, позашкільної освіти, виховної роботи, науки та інновацій Департаменту освіти і науки Полтавської обласної військової адміністрації, Департамент освіти Полтавської міської ради, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Полтавській області, методисти, вчителі трудового навчання та технологій, викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти, іноземні фахівці в галузі дизайн-освіти.

Інформаційні партнери Освітнього дизайн-центру – журнал для дизайнерів «Telegraf. Design», науково-популярний журнал «Народна творчість та етнологія», всеукраїнські науково-методичні журнали «Українська професійна освіта», «Мистецтво та освіта».

Партнерами Освітнього дизайн-центру можуть бути громадські та міжнародні організації, зацікавлені у підвищенні якості вітчизняної дизайн-освіти, відповідно до чинного законодавства України.

Мета і завдання. Головна мета Освітнього дизайн-центру – підвищення якості дизайнерської підготовки майбутніх фахівців освітньої галузі.

Завдання:

  • дослідження стану дизайнерської підготовки серед учнів, студентів, учителів, викладачів м. Полтави та Полтавської обл.;
  • упровадження інноваційних технологій та методик навчання дизайну в закладах освіти;
  • розроблення навчально-методичного контенту: навчальних програм, підручників, навчально-методичних посібників, мультимедійної продукції для покращання дизайнерської підготовки учнів, студентів, учителів, викладачів України;
  • обмін досвідом між учителями, викладачами, науковцями, освітніми закладами в галузі дизайн-освіти.

Напрями діяльності. Основними напрямами роботи Освітнього дизайн-центру є моніторинговий (періодичний моніторинг стану дизайнерської підготовки у Полтаві та Полтавській обл.; узагальнення та систематизація результатів з метою корекції навчальних програм, технологій, методик, навчально-методичної літератури), інформаційно-ресурсний (накопичення та поширення сучасної інформації в галузі дизайн-освіти; обмін досвідом між закладами освіти, викладачами, вчителями, науковцями; створення інформаційної платформи Освітнього дизайн-центру через мережу Інтернет), науковий (вивчення передового вітчизняного та міжнародного досвіду в галузі дизайн-освіти; проведення науково-практичних конференцій, семінарів, вебінарів, круглих столів, тренінгів із питань дизайнерської підготовки майбутніх фахівців в Україні; публікація наукових монографій, статей, матеріалів конференцій), методичний (розроблення інноваційних технологій та методик дизайнерської підготовки учнів, студентів, учителів, викладачів; створення нових навчальних програм, підручників, посібників, мультимедійної продукції для покращання вивчення дизайн-освіти; підготовка та упровадження дистанційного навчання дизайн-освіті), культурно-просвітницький та профорієнтаційний (організація мистецьких заходів із метою популяризації проєктно-дизайнерської культури; проведення виставок, конкурсів, олімпіад, фестивалів, тренінгів для учнівської та студентської молоді на знання особливостей проєктування штучного предметного середовища; надання консультацій учням і студентам щодо вибору професій, дизайнерського спрямування; створення популярних контентів у мас-медіа, присвячених популяризації дизайн-освіти).

Структура, управління та керівництво. Діяльність Освітнього дизайн-центру забезпечують (на добровільній основі) адміністрація Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка і викладачі факультету технологій та дизайну. До роботи в Освітньому дизайн-центрі можуть долучитися магістранти, аспіранти, студенти, викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти, вчителі трудового навчання та технологій, методисти, іноземні фахівці.

Члени Освітнього дизайн-центру обираються на засіданнях кафедр-засновників (шляхом голосування). Рада центру складається із 11 осіб – ректора Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, проректора з наукової роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, викладачів кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності (4 особи), кафедри теорії і методики технологічної освіти (4 особи), веб-майстра сайту. Рада центру здійснює загальне управління діяльністю Освітнього дизайн-центру, розробляє і пропонує членам центру щорічний план, контролює його виконання, готує щороку звіт про діяльність центру перед вченою радою факультету технологій та дизайну Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Рада центру обирає Директора (наукового керівника – із визнаних науковців університету). Директор (науковий керівник) Освітнього дизайн-центру представляє інтереси та ініціативи центру перед керівництвом Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, органами студентського самоврядування, іншими підрозділами університету, вітчизняними й закордонними освітніми інституціями. Рішення, пов’язані з діяльністю Освітнього дизайн-центру, приймаються колегіально на засіданнях кафедр-засновників (кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності, кафедри теорії і методики технологічної освіти).

Довгострокові цілі. Освітній дизайн-центр може у перспективі отримати статус регіонального центру Всеукраїнської творчої спілки «Спілка дизайнерів України» для студентів, вчителів та викладачів Полтавської області.

Фінанси. Для забезпечення діяльності Освітнього дизайн-центру можуть бути залучені кошти фізичних та юридичних осіб, громадських організацій, міжнародних організацій відповідно до чинного законодавства України. Розпорядником коштів є ректор (або делегована ним особа) Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.